Vrácení zboží do 14 dnů

Vrácení zboží do 14 dnů



Právo na odstoupení

    1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu bylo zavedeno z důvodu nemožnosti vyzkoušet a prohlédnout si zboží při nákupu pomocí prostředků komunikace na dálku. Tato 14 denní lhůta má tedy zákazníkovi poskytnout tyto možnosti stejně, jak by je mohl osobně provést v kamenném obchodě. V žádném případě tato lhůta nemá sloužit k vypůjčení zboží pro vlastní účely. 


    1. V případě, že k uzavření kupní smlouvy dojde pomocí prostředků komunikace na dálku, tedy například pomocí internetového obchodu, má kupující dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu a to do 14 kalendářních dnů od převzetí zboží. Objednávka přitom nesmí být uzavřena na IČO.

    14 denní lhůta tak platí i při osobním odběru s objednávkou, nikoliv však rezervací, uskutečněnou přes internet.


Začátek a konec 14 denní lhůty


  1. Zákonná 14 denní lhůta pro vrácení zboží nabývá platnosti v den převzetí zboží. Pokud si tedy v našem obchodu objednáte zboží například ve čtvrtek a v pátek si jej převezmete, 14 denní lhůta nabývá účinku v pátek a trvá 14 následujících kalendářních (nikoliv pracovních!) dní. Pokud konec této lhůty připadně na svátek či víkend, je jako její poslední den platnosti brán následující pracovní den.

  2. Pokud se rozhodnete využít 14 denní lhůty pro vrácení zboží, je třeba o této skutečnosti písemně informovat prodávajícího nejpozději poslední den této lhůty- v případě zaslání rozhodnutí poštou je nutné, aby dopis s rozhodnutím byl odeslán prodávajícímu nejpozději poslední den 14 denní lhůty pro vrácení zboží. Odstoupení je také možné zaslat e-mailem a to nejlépe jako nafocenou podepsanou kopii

  3. Zakoupené zboží je po odstoupení od smlouvy nutné vrátit co nejdříve, tedy bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

Odeslání zboží a potřebné dokumenty.


  1. Zboží zakoupené v našem internetovém obchodě můžete zaslat poštou na adresu firmy či jej osobně předat přímo na prodejně. Zboží zakoupené v našem eshopu nelze vrátit v jiných prodejnách prodávajících stejné značky.

  2. Spolu se zbožím, které jste nabyli na základě kupní smlouvy je v případě zaslání zboží dopravcem nutné dodat písemné rozhodnutí o odstoupení od kupní smlouvy.  V případě osobního vrácení zboží je možné toto odstoupení sepsat na místě. Samozřejmě je také vhodné dodat také doklad o koupi, abychom Vaši žádost mohli co nejdříve přiřadit a vyřídit.

    Náklady na dopravu zboží zpět k prodejci hradí bez možnosti náhrady kupující.


Stav zboží při vrácení


  1. Zboží je možné vrátit v jakémkoliv stavu, je však nutné mít na paměti, že prodejce si může z částky, která Vám má být vrácena, strhnout náklady, které musel vydat na uvedení daného zboží zpět do prodeje. Proto je vhodné uvést zboží před vrácením do stavu co nejvíce odpovídajícího tomu, v jakém jste zboží převzali po zakoupení.

  2. Pokud by u vráceného zboží například chyběl obal, prodejce má právo požadovat finanční náhradu nákladů spojených se získáním obalu nového. Stejně tak pokud je zboží poškozené či nese známky opotřebení,  má prodejce právo si z částky, která má být vrácena, strhnout sumu, která bude odpovídat opotřebení či poškození daného výrobku. Částka, která bude kupujícímu vrácena za výrobek je posuzována vždy u každého zboží individuálně.  

    Zboží tedy může být vráceno bez obalu a může být použité.

    Příklad:

    Pokud zákazník bude chtít vrátit například zahradní sekačku bez originálního obalu, přičemž u sekačky bude poškozený unašeč nože a záseky v ostří nože, má prodejce právo požadovat náhradu za výměnu unašeče, nože a shánění nového obalu.

    Pokud však zákazník doručí sekačku bez viditelného poškození i s originálním obalem, bude mu téměř jistě vrácena plná částka, kterou za produkt zaplatil.

Vrácení peněz



  1. Peníze za zboží Vám zašleme (domluveným způsobem) co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ale ne však dříve než dojde k doručení vraceného zboží zpět (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno). Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího. Spotřebitel má také právo na náhradu poštovného, které zaplatil při zakoupení zboží - zde se ale vrací částka vzhledem k nejnižší možné ceně, za kterou mohlo být zboží dodáno.


    Jaké zboží nelze vrátit


  1. Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:

  • o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

  • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

  • o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

  • o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

  • o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

  • uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

  • o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

    Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.